Vybrat nejvhodnější live chat plugin je celkem snadné. Těžší je nastavit jej tak, aby prokazatelně zvýšil zájem zákazníka o vámi nabízené zboží. Víte, jak na to?
V průběhu nákupního procesu na vašem webu se každý zákazník chová samozřejmě po svém. Na vás je, abyste si jeho chování osvojili a co nejvíce se mu přiblížili. K tomu dokonale slouží živý chat, který v mnoha případech přímo ovlivní návštěvníkův nákup, respektive jej přiměje ho dokončit. Pojďme si ukázat několik osvědčených tipů, jak toho dosáhnout.
Aktivní oslovení. To je, oč tu běží
Nejzákladnějším pilířem dobře fungujícího live chatu je aktivní oslovení zákazníka. K tomu vám nejlépe poslouží vámi vytvořené automatické zprávy, u kterých nastavíte, kdy se mají návštěvníkovi zobrazovat. Navíc dopad těchto zpráv lze snadno měřit pomocí Google Analytics, které vám ukáží tu správnou cestu. Platí na vaše zákazníky oslovení na konci objednávky? Nebo je nejlepší je oslovit v průběhu nákupu? A jaký text funguje nejlépe? Zkoušejte, měřte a věřte, že se vám to vyplatí. Pokud máte návštěvníky i z jiných koutů světa, myslete na ně také. Nezapomínejte však, že text, který zákazník uvidí jako první, je klíčový.

Už máte taktiku, teď to chce grafiku
Staré otřepané rčení zní: „Šaty dělaj’ člověka.“ U aktivní webové podpory to platí mnohonásobně. Pokud okýnko vašeho chytrého chatu nebude dostatečně viditelné nebo nebude zapadat do celkového grafického konceptu vaší stránky, můžete se s jeho 100% fungováním rozloučit.
A proč vám mají vlastně psát?
Velmi častým důvodem, proč live chat nepřináší kýžené výsledky je to, že zákazník necítí dostatečný důvod, aby svůj dotaz položil. Tímto hlavním důvodem je pak magická formule v podobě textu uvnitř pole se statusem dostupnosti podpory. Pokud nebude dostatečně výrazná a nevzbudí v zákazníkovi touhu po kliknutí, s nejvyšší pravděpodobností svůj dotaz také nikdy nevznese.

Pryč neznamená nikdy
Pokud vaše podpora nedisponuje 24hodinovým provozem 7 dní v týdnu a nemůže tak odpovědět na některé dotazy hned, dejte o tom zákazníkovi vědět a ujistěte ho, že o něm víte. Také mu nabídněte elegantní formulář, ve kterém sepíše, co mu leží na srdci a bude vědět, že si jej stoprocentně přečtete později.
Teď už víte, jak na to jít od lesa a můžete se tak pustit do nastavování. Navíc, pokud vsadíte na naše lišácké rady, zjistíte, proč tolik milujeme živý chat.