Na projektu již byla ukončena zákaznická podpora novým klientům a další vývoj. V případě dotazů nás kontaktujte na info@foxydesk.cz
Tým Foxydesku
Nyní si ukážeme jednu z těch opravdu zajímavějších funkcí Foxydesku – automatické zprávy. Díky této lišácké funkci dokáže Foxydesk pracovat za vás a ušetřit váš drahocený čas. Mimo to správným využitím dokáže zvýšit i konverzní poměr vašich stránek a to už se hodí, ne? Představte si následující situaci: návštěvník, který si chce koupit kvalitní pneumatiky přišel ná váš web a snaží se zjistit co nejvíce informací, aby se rozhodl, která značka bude pro něj ta pravá. Vy tento týden máte velký výprodej pneumatik Barum a nastavili jste si ve Foxydesku automatickou zprávu, která pošle návštěvníkovi slevový kód, pokud o danou kategorii projeví zájem (čte si ji např. delší dobu). Náš návštěvník se dostane na zmiňovanou stránku a přijde mu do chatu od operátora zajímavá nabídka – návštěvníka to zaujme pošle operátorovi dotaz ohledně počtu kusů skladem – konverzaci již přebírá živý operátor, sděluje návštěvníkovi potřebné informace a zároveň ho odkazuje i na nové autolékárničky, které mají skvělé recenze. A výsledek? Díky vaší „automatické proaktivitě“ jste z prohlížejícího návštěvníka udělali nakupujícího zákazníka, který navíc nakoupil i to, co původně neměl v plánu. To je jen malý příklad toho, co můžete chytrým využitím automatických zpráv získat. A jak na to? Na to se podíváme v tomto článku.
Automatické zprávy naleznete v položce Automatizace, kde pro přidání nové zprávy stačí kliknout na tlačítko přidat. Dostanete se do rozhraní automatických zpráv, kde nahoře vlevo zadejte název a popis. Vpravo máte na výběr, kdy automatickou zprávu spouštět 1) pokud je widget viditelný 2) pokud je widget otevřený uživatelem 3) pokud je konverzace odstartovaná uživatelem. Podtím máte možnost nastavit, zda se zpráva má spustit když a) všechny podmínky byly splněny b) alespoň některá z podmínek byla splněna
Samotné podmínky najdete pod ohraničeným boxem a můžete je neomezeně přidávat kliknutím na modré tlačítko +
Všechny podmínky jsou vypsány zde:
Podmínka | Popis | Příklad |
---|---|---|
V danou hodinu | Nastaví určitou hodinu jako podmínku. Je možné např. nastavit "hodina větší než 13:00" | Tímto způsobem se dá např. personalizovat oslovení návštěvníka "dobré ráno / dobrý večer" |
V daný den | Nastaví den v týdnu jako podmínku | Díky této podmínce můžete např. návštěvníkům na konci týdne přát příjemně prožitý víkend |
Měsíc | Nastaví měsíc v roce jako podmínku | Můžete využít např. pro přání k Vánocům v prosinci |
Prodleva na webu | Kontroluje, jak dlouho strávil návštěvník na webu (součet všech podstránek) | Tímto způsobem lze cílit na návštěvníky, kteří bloudí po vašem webu a hledají nějaké informace. |
Prodleva na stránce | Kontroluje strávený čas na dané podstránce (vyresetuje se po kliknutí na jinou podstránku) | Díky této podmínce můžete např. zacílit na všechny návštěvníky, kteří si dlouho prohlíží specifický produkt a nabídnout jim třeba slevový kód či asistenci |
IP adresa | Podmínka podle návštěvníkovi IP adresy. Můžete použít např. pouze "obsahuje" nějaké číslo. | Určeno pro pokročilejší uživatele. Tímto způsobem můžete cílit na některé firemní zákazníky, pokud znáte rozsah jejich IP adres |
Město | Nastaví podmínku podle aktuálního města návštěvníka. Nutno zadávat v angličtině. | Můžete využít např. pokud jste právě otevřeli novou pobočku v Praze, a chcete informovat zákazníky |
Země | Podmínka podle geolokace (země) návštěvníka | Můžete si tak vyfiltrovat např. návštěvníky ze Slovenska a informovat je, že zboží zasíláte i do jejich země. |
Počet návštěv | Kontroluje počet návštěv daného návštěvníka | Tímto způsobem můžete zacílit na vracející se zákazníky a nabídnout jim věrnostní slevu |
Počet konverzací | Podmínka podle celkového počtu konverzací daného návštěvníka | Můžete vyfiltrovat návštěvníky, kteří s vámi ještě nikdy nemluvili |
URL webu | URL webu, na které se právě návštěvník nachází. Možno použít operátor "obsahuje" výraz | Vhodné použití u nějaké specifické podstránky - pokud ji návštěvník navštíví, nabídnete mu pomoc či slevový kód |
Nadpis | Podmínka podle nadpisu (title) stránky | Stejné využití jako v případě URL |
Referrer | URL stránka, ze které návštěvník přišel na aktuální stránku | Můžete vyfiltrovat např. všechny návštěvníky, kteří se dostali na váš web přes Heuréku a nabídnout jim pomoc či speciální nabídku |
Prohlížeč | Podmínka podle webového prohlížeče návštěvníka | Můžete např. automaticky upozornit všechny návštěvníky, kteří používají Internet Explorer, že se jim web nebude zobrazovat správně |
Operační systém | Podmínka podle operačního systému návštěvníka | Tímto způsobem si můžete vyfiltrovat všechny návštěvníky, co používají Android nebo iOS, a nabídnout jim mobilní aplikaci |
Návštěvník chatuje | Je pravda / není pravda, že návštěvník chatuje | Můžete tak u každé zprávy zamezit, aby se automatická zpráva odeslala i těm návštěvníkům, kteří zrovna chatují s operátorem |
Návštěvník chatoval | Podmínka podle toho, jestli návštěvník v minulosti chatoval s operátorem nebo ne | Pokud již návštěvník chatoval, můžete ho oslovit způsobem "rád vás tady zase vidím" |
Návštěvník poslal zprávu | Je pravda / není pravda, že návštěvník v aktuální konverzaci poslal zprávu (vyresetuje se v každé nové konverzaci) | Vhodné např. pro filtraci návštěvníků, kteří otevřeli chat, ale neposlali žádný dotaz |
Oddělení | Podmínka podle zvoleného oddělení návštěvníkem | Můžete např. návštěvníkovi poslat zprávu, ať si přichystá číslo objednávky v případě, že zvolil reklamační oddělení |
Teorii máme v malíčku a teď hurá do praxe. Vypsali jsme vám několik příkladů, jak automatické zprávy využít.
Představte si, že jste tento měsíc nově otevřeli pobočku v Praze – Holešovicích a chtěli byste její návštěvnost podpořit i na webu. Jak na to? Jednoduše:
Tohle je jen pár příkladů z mnoha, co se dá vymyslet. Využijte své marketingové cítění a se zprávami si doslova vyhrajte! 🙂
U nás nekupujete zajíce v pytli. Zkuste si nejdřív, co Foxydesk umí. Na zadaný e-mail vám přijde aktivační odkaz.