Manuál

Automatické zprávy

Nyní si ukážeme jednu z těch opravdu zajímavějších funkcí Foxydesku – automatické zprávy. Díky této lišácké funkci dokáže Foxydesk pracovat za vás a ušetřit váš drahocený čas. Mimo to správným využitím dokáže zvýšit i konverzní poměr vašich stránek a to už se hodí, ne? Představte si následující situaci: návštěvník, který si chce koupit kvalitní pneumatiky přišel ná váš web a snaží se zjistit co nejvíce informací, aby se rozhodl, která značka bude pro něj ta pravá. Vy tento týden máte velký výprodej pneumatik Barum a nastavili jste si ve Foxydesku automatickou zprávu, která pošle návštěvníkovi slevový kód, pokud o danou kategorii projeví zájem (čte si ji např. delší dobu). Náš návštěvník se dostane na zmiňovanou stránku a přijde mu do chatu od operátora zajímavá nabídka – návštěvníka to zaujme pošle operátorovi dotaz ohledně počtu kusů skladem – konverzaci již přebírá živý operátor, sděluje návštěvníkovi potřebné informace a zároveň ho odkazuje i na nové autolékárničky, které mají skvělé recenze. A výsledek? Díky vaší „automatické proaktivitě“ jste z prohlížejícího návštěvníka udělali nakupujícího zákazníka, který navíc nakoupil i to, co původně neměl v plánu. To je jen malý příklad toho, co můžete chytrým využitím automatických zpráv získat. A jak na to? Na to se podíváme v tomto článku.

Automatizace, to je oč tu běží

Automatické zprávy naleznete v položce Automatizace, kde pro přidání nové zprávy stačí kliknout na tlačítko přidat. Dostanete se do rozhraní automatických zpráv, kde nahoře vlevo zadejte název a popis. Vpravo máte na výběr, kdy automatickou zprávu spouštět 1) pokud je widget viditelný  2) pokud je widget otevřený uživatelem 3) pokud je konverzace odstartovaná uživatelem. Podtím máte možnost nastavit, zda se zpráva má spustit když a) všechny podmínky byly splněny b) alespoň některá z podmínek byla splněna

Samotné podmínky najdete pod ohraničeným boxem a můžete je neomezeně přidávat kliknutím na modré tlačítko +

Všechny podmínky jsou vypsány zde:

PodmínkaPopisPříklad
V danou hodinuNastaví určitou hodinu jako podmínku. Je možné např. nastavit "hodina větší než 13:00"Tímto způsobem se dá např. personalizovat oslovení návštěvníka "dobré ráno / dobrý večer"
V daný denNastaví den v týdnu jako podmínkuDíky této podmínce můžete např. návštěvníkům na konci týdne přát příjemně prožitý víkend
MěsícNastaví měsíc v roce jako podmínkuMůžete využít např. pro přání k Vánocům v prosinci
Prodleva na webuKontroluje, jak dlouho strávil návštěvník na webu (součet všech podstránek)Tímto způsobem lze cílit na návštěvníky, kteří bloudí po vašem webu a hledají nějaké informace.
Prodleva na stránceKontroluje strávený čas na dané podstránce (vyresetuje se po kliknutí na jinou podstránku)Díky této podmínce můžete např. zacílit na všechny návštěvníky, kteří si dlouho prohlíží specifický produkt a nabídnout jim třeba slevový kód či asistenci
IP adresaPodmínka podle návštěvníkovi IP adresy. Můžete použít např. pouze "obsahuje" nějaké číslo.Určeno pro pokročilejší uživatele. Tímto způsobem můžete cílit na některé firemní zákazníky, pokud znáte rozsah jejich IP adres
MěstoNastaví podmínku podle aktuálního města návštěvníka. Nutno zadávat v angličtině.Můžete využít např. pokud jste právě otevřeli novou pobočku v Praze, a chcete informovat zákazníky
ZeměPodmínka podle geolokace (země) návštěvníkaMůžete si tak vyfiltrovat např. návštěvníky ze Slovenska a informovat je, že zboží zasíláte i do jejich země.
Počet návštěvKontroluje počet návštěv daného návštěvníkaTímto způsobem můžete zacílit na vracející se zákazníky a nabídnout jim věrnostní slevu
Počet konverzacíPodmínka podle celkového počtu konverzací daného návštěvníkaMůžete vyfiltrovat návštěvníky, kteří s vámi ještě nikdy nemluvili
URL webuURL webu, na které se právě návštěvník nachází. Možno použít operátor "obsahuje" výrazVhodné použití u nějaké specifické podstránky - pokud ji návštěvník navštíví, nabídnete mu pomoc či slevový kód
NadpisPodmínka podle nadpisu (title) stránkyStejné využití jako v případě URL
ReferrerURL stránka, ze které návštěvník přišel na aktuální stránkuMůžete vyfiltrovat např. všechny návštěvníky, kteří se dostali na váš web přes Heuréku a nabídnout jim pomoc či speciální nabídku
ProhlížečPodmínka podle webového prohlížeče návštěvníkaMůžete např. automaticky upozornit všechny návštěvníky, kteří používají Internet Explorer, že se jim web nebude zobrazovat správně
Operační systémPodmínka podle operačního systému návštěvníkaTímto způsobem si můžete vyfiltrovat všechny návštěvníky, co používají Android nebo iOS, a nabídnout jim mobilní aplikaci
Návštěvník chatujeJe pravda / není pravda, že návštěvník chatujeMůžete tak u každé zprávy zamezit, aby se automatická zpráva odeslala i těm návštěvníkům, kteří zrovna chatují s operátorem
Návštěvník chatovalPodmínka podle toho, jestli návštěvník v minulosti chatoval s operátorem nebo nePokud již návštěvník chatoval, můžete ho oslovit způsobem "rád vás tady zase vidím"
Návštěvník poslal zprávuJe pravda / není pravda, že návštěvník v aktuální konverzaci poslal zprávu (vyresetuje se v každé nové konverzaci)Vhodné např. pro filtraci návštěvníků, kteří otevřeli chat, ale neposlali žádný dotaz
OdděleníPodmínka podle zvoleného oddělení návštěvníkemMůžete např. návštěvníkovi poslat zprávu, ať si přichystá číslo objednávky v případě, že zvolil reklamační oddělení

Praktické příklady

Teorii máme v malíčku a teď hurá do praxe. Vypsali jsme vám několik příkladů, jak automatické zprávy využít.

1. Nová pobočka v Praze

Představte si, že jste tento měsíc nově otevřeli pobočku v Praze – Holešovicích a chtěli byste její návštěvnost podpořit i na webu. Jak na to? Jednoduše:

  • Vytvoříte novou podmínku s názvem „Nová pobočka“
  • Nastavíte spuštění, když je widget viditelný
  • Spustit s podmínkou > platí pro všechny podmínky
  • Nastavíte podmínku není pravda, že Návštěvník chatuje. (díky tomuto se automatické zprávy nebudou posílat i těm návštěvníkům, kteří zrovna chatují)
  • Chcete cílit pouze na návštěvníky z Prahy, tudíž vytvoříte novou podmínku Město rovná se „Prague“ (zádávejte jména měst v angličtině)
  • Zároveň chcete cílit na návštěvníky, kteří hledají na webu kontaktní informace či informace o pobočkách. Vytvoříte tedy novou podmínku URL obsahuje „kontakt“ (vaše kontaktní URL je ve tvaru https://vasweb.cz/kontakt/mycontact645.php)
  • Hotovo! Po uložení se automatická zpráva bude zobrazovat jen Pražákům, co přijdou na kontaktní podstránku

2. Nabídka slevového kódu ve vánočním období

  • Vytvoříte novou podmínku s názvem „Slevový kód“
  • Nastavíte spuštění, když je widget viditelný
  • Spustit s podmínkou > platí pro všechny podmínky
  • Nastavíte podmínku není pravda, že Návštěvník chatuje. (díky tomuto se automatické zprávy nebudou posílat i těm návštěvníkům, kteří zrovna chatují)
  • Chcete cílit pouze na návštěvníky, kteří na váš web přišli z Heuréky. Nastavíte si tedy podmínku Referrer obsahuje „heureka“
  • Zároveň chcete cílít pouze na návštěvníky, kteří se zajímají o produkt „Stříbrný prsten X547“. Nastavíte podmínku URL rovná se https://vasobchod.cz/prsteny/stribrny-prsten-x547
  • Nechcete nabízet slevový kód jen tak každému, ale jen tomu, kdo o daný produkt projeví dostatečný zájem. Nastavíte podmínku Prodleva na stránce je vyšší než 120 (sekund)
  • Jelikož tahle akce platí jen ve vánoční sezóně, nastavíte si podmínku Měsíc rovná se prosinec
  • Chcete být co nejvíc profi, tak si uděláte několik variant této automatické zprávy s jiným oslovením podle denní hodiny. Nastavíte podmínku V danou hodinu je nižší než 12 (pro variantu „Dobré ráno, …“

Tohle je jen pár příkladů z mnoha, co se dá vymyslet. Využijte své marketingové cítění a se zprávami si doslova vyhrajte! 🙂