Na projektu již byla ukončena zákaznická podpora novým klientům a další vývoj. V případě dotazů nás kontaktujte na info@foxydesk.cz
Tým Foxydesku
V tomto článku se trochu podíváme na zoubek nastavení Foxydesku pro pokročilejší uživatele. I po instalaci na server máte stále možnost ovlivňovat některá interní nastavení – ať už se jedná o nastavení databáze, smtp server či responzivitu chatu.
První možnost, jak si Foxydesk nastavit dle obrazu svému, je pokročilé nastavení v osobním panelu. Dostanete se tam klikem na váš profil vpravo nahoře a výběrem položky změnit nastavení. Objeví se formulář, kde si jako první můžete nastavit detaily databáze. Pokud žádnou databázi nemáte, aplikace se jí při instalaci pokusí vytvořit. Na některých serverech se to ale povést nemusí. Neklesejte ale na mysli — stačí vytvořit databázi ručně pomocí některého z programů na správu databází (např. phpMyAdmin) a na tuto stránku se vrátit, až ji vytvoříte.
V kolonce SMTP server máte možnost nastavit si externí SMTP server pro odesílání e-mailu z aplikace (využíváno např. když vám pošle návštěvník dotaz přes formulář offline widgetu). Pokud necháte nenastaveno, aplikace použije výchozí nastavení používaného serveru.
Příklad nastavení:
Šifrování: ssl Host: smtp-xxxxx.m41.wedos.net
Port: 465 Uživatel: emailová adresa, ze které se budou maily odesílat
Velkou výhodou Foxydesku je možnost zobrazovat widget pouze na podstránkách, na kterých chcete bez toho, abyste museli něco složitě upravovat v kódu. K takovým účelům slouží tzv. Widget Blacklist, který funguje velmi jednoduše. Prostě si zde vypíšete všechny stránky, na kterých nechcete widget zobrazovat a o vše ostatní se postará už aplikace. V nastavení > Widget blacklist uveďte po řádcích na jakých URL adresách chcete widget vypnout. Můžete uvést celou URL (včetně https) nebo pouze její část. Adresa https://foxydesk.cz/cenik lze tedy vypsat jako „cenik“ „foxydesk.cz/cenik“ atd ..
Přidali jsme do nastavení Foxydesku možnost regulovat si zátěž serveru, což jistě ocení uživatelé, kteří disponují slabým serverem či hostingem. Vytížení v zásadě ovlivňují 2 parametry
1. Aktualizace anonymních návštěvníků: jedná se o frekvenci při které se získávají informace o anonymních návštěvnících (ti, kteří nechatují). Informace se skládají např. z URL, na které se návštěvník nachází, zda náhodou neodeslal zprávu, geolokace, atd …. Čím menší číslo zde bude nastaveno, tím častěji se budou informace aktualizovat a tím větší je to zátěž pro server
2. Responzivita chatu: funguje na úplně stejném principu jako výše uvedená aktualizace anonymních návštěvníků s tím rozdílem, že se vztahuje pouze na chatující návštěvníky. Čím menší číslo zde bude nastaveno, tím rychlejší bude např. kontrola nových odpovědí od návštěvníka atd…
Dalším způsobem, který vám umožní nastavit si vytížení jak serveru, tak operátorů je parametr Maximum chatujících návštěvníků. Zde si můžete nastavit kolik maximálně může chatovat návštěvníků – pokud se toto číslo přesáhne, novým návštěvníkům se bude zobrazovat offline widget s e-mailovým formulářem. Takhle si můžete jednoduše korigovat, kolik návštěvníků jste schopni obsloužit.
U nás nekupujete zajíce v pytli. Zkuste si nejdřív, co Foxydesk umí. Na zadaný e-mail vám přijde aktivační odkaz.