Na projektu již byla ukončena zákaznická podpora novým klientům a další vývoj. V případě dotazů nás kontaktujte na info@foxydesk.cz
Tým Foxydesku
V dnešní době kdo něměří, jako by nebyl. V případě webové analytiky to platí dvojnásob – konverze, UTMka, traffic, … to už je v dnešní době ve slovníku každého úspěšného provozovatele webu. Jdeme s dobou, a proto jsme se rozhodli přidat do Foxydesku další z lišáckých funkcí – propojení přímo s Google Analytics. Můžete tak přesně sledovat, jak používání Foxydesku ovlivňuje konverze a chování návštěvníků na vašem webu.
Propojení Foxydesku a Google Analytics je velice jednoduché, pokud již máte kód Google Analytics na webu, umístěte kód Foxydesku nad něj tak, aby se script Foxydesku spustil dřív než script Google Analytics. To je vše. Pokud se z nějakého důvodu nedaří získávat data, můžete celou integraci pojistit umístěním scriptu <script>foxydesk.initAnalytics
Jednotlivé interakce s chatem se do Google Analytics posílají jako události. Můžete si tak tedy zobrazit návštěvníky, kteří zahájili konverzaci, odeslali e-mail v offline formuláři, dostali automatickou zprávu nebo byli osloveni operátorem. Tyto metriky si můžete zobrazit v Google Analytics > Události > Nejčastější události > Akce události.
Nejvhodnější řešení je vytvořit si segment uživatelů podle události a ty pak porovnávat se standardní návštěvností. Tímto způsobem přesně uvidíte, jak moc je Foxydesk pro vás přínosný. V Google Analytics klikněte na 1. Přidat segment, 2. Nový segment (změní se poté na kolonku pro vypsání názvu segmentu), 3. Podmínky – zde zvolte Akce události obsahuje > Konverzace začala.
Nyní máte vytvořený segment pro všechny návštěvníky, u kterých proběhla konverzace na chatu (ať už vyvolána operátorem nebo návštěvníkem). Teď je potřeba vytvořit si nový segment pro zákazníky, kteří nechatovali. Budete postupovat úplně stejným způsobem, akorát v posledním kroku nastavíte Akce události neobsahuje Konverzace začala.
Když máte vytvořeny oba segmenty, můžete začít porovnávat. Nahoře vpravo si zvolte období a jděte do Chování > Přehled. Zde máte porovnání jednotlivých segmentů co se chování návštěvníků týče. Níže uvádíme příklad z jednoho středně velkého e-shopu (nahoře jsou statistiky pro návštěvníky, kteří použili chat):
Z uvedených metrik vyplývá, že za dané období chatovalo 322 návštěvníků z 8 954 – tedy 3,6 %. Chatující zákazníci prohlíželi více stránek na návštěvu (až 3x více než nechatující) a trávili mnohem více času na webu (v průměru okolo 17 minut oproti necelým 2 minutám nechatujících návštěvníků). Velmi zajímavá hodnota je i Míra okamžitého opuštění – což znamená kolik procent lidí odešlo ihned po příchodu na první stránku. Z chatujících návštěvníků neodešel nikdo, což je oproti více než poloviční míře opuštění nechatujících zákazníků opravdu pěkné.
Mnohem zajímavější je jistě pro každého konverzeschopnost obou segmentů. Pokud máte nastavený elektronický obchod, jedna z cest porovnání konverzí je v Google Analytics > Konverze > Elektronický obchod > Přehled.
Dané statistiky jsou z jednoho většího e-shopu za vánoční období. Hned na první pohled lze vidět, jak si na tom stojí konverzní poměr chatujících návštěvníků oproti těm nechatujícím. 27,54 % vs 1,92 % – tedy více než 13x větší . Porovnávat jednotlivé segmenty můžete samozřejmě do větší hloubky podle různých kanálů či dalších metrik – s Foxydeskem se vaší analytice meze nekladou!
U nás nekupujete zajíce v pytli. Zkuste si nejdřív, co Foxydesk umí. Na zadaný e-mail vám přijde aktivační odkaz.